МУАБ Ж.
Нямсүрэнгийн нэрэмжит ЕБС
Нэгж хичээлийн хөтөлбөр
Сэдэв: Үйлдэлийн дараалал, Алгоритм
Батлав
Сургалтын
менежер ................................... /Л. Пүрэвжав/
Дадлага
удирдсан багш .................................../
Д. Даваажаргал /
Боловсруулсан: Б.Гантулга
2016 он
Агуулга
- Нэгжийн хөтөлбөр .....................................................................
3-4
·
Хамрах хүрээ
·
Хэрэгцээ
·
Зорилго
·
Зорилт
·
Ерөнхий арга зүй
·
Агуулга
·
Агуулгын залгамж холбоо
·
Цагийн хуваарилалт
- Ээлжит хичээлийн
хөтөлбөрүүд.............................................. 8-20
·
Ээлжит №1
·
Ээлжит №2
Сайжруулалтын тэмдэглэл
................................................................. 21
Ашигласан номын
жагсаалт
.......................................................................... 22
“Үйлдэлийн дараалал, Алгоритм ” сэдэвт нэгж хичээлийг судлах хөтөлбөр
Хамрах хүрээ: ЕБС-ийн 12 жилийн VIII анги
Хэрэгцээ шаардлага:
Хүрэлцээтэй
тооны компьютертэй тохиолдолд хялбар хэрэгсэл ашиглан үйлдлийн төлөвлөгөө,
алгоритм биелүүлэн үр дүнг харуулах, ярилцах нь сонирхолтой бөгөөд үр дүнтэй.
Дүрс зурах, дүрслэхтэй холбоотой хялбар жишээг Turtle Art программ ашиглан гүйцэтгүүлэх
нь үзэг цаас ашиглан алгоритмыг дүрсэлснээс илүү сонирхлыг нь татахаас гадна,
хялбар төстэй бодлогыг уг программаар багаар болон бие даан гүйцэтгүүлэх нь
сурагчид алгоритмын мөн чанарыг ойлгох, алгоритмыг дүрслэх чадвар эзэмшихэд тус
дөхөм болно. Яст мэлхийн урлан программаар бодсон бодлогыг үгээр илэрхийлэх,
үгээр илэрхийлсэн алгоритмыг уг программаар тодорхой жишээн дээр ажиллуулж, үр
дүнг тооцоолох даалгавар өгч ажиллуулах нь алгоритмын мөн чанарыг ухаарч
ойлгоход чухал байх болно.
Зорилго: Энэхүү
бүлэг сэдвийг компьютергүйгээр заах боломжтой. Сурагчдын сайн мэдэх жишээнд тулгуурлан
хялбар үйлдлийн дараалал (алгоритм)-ыг авч үзэж, түүнд хийж буй үйлдэл, үр дүнг
аль болохоор бүрэн дүүрэн илэрхийлж чадах үзүүлэн, тарааж өгөх материал
боловсруулан ашиглахад багш анхаарна.
Зорилт:
Сурах
бичигт буй алгоритмыг үгээр болон Turtle Art программаар дүрсэлсэн хэлбэрүүд нь
сурагчид
алгоритмыг төрөл бүрээр дүрсэлж болдгийг ойлгох, мөн алгоритмыг оролтын
тодорхой
утга
дээр бодуулан үр дүнг тооцоолох, алгоритмыг нэг хэлбэрээс нөгөө хэлбэрт
хувирган дүрслэх
явцдаа алгоритмын
талаарх мэдлэг, ойлголтоо гүнзгийрүүлэх боломжийг олгоход туслах болно.
Сэдвийн ерөнхий
арга зүй: Бүрэн дунд боловсролын
түвшинд судалж буй энэхүү сэдэв нь өмнөх 7-р ангид судалсан
“Компьютер” сэдвийн мэдлэг, чадвар дээр үндэслэн үйлдэлийн дараалал,
алгоритм үе шат бүхий хэрхэн яаж хөгжүүлэх арга барилд суралцахад чиглэгдэнэ.
Арга зүй: Сургалтын аргууд болох :
-
Асуудал
дэвшүүлэн шиидвэрлэх арга
-
Тайлбар
ярианы арга
-
Тайлбартай
дасгалын арга
Агуулгын залгамж холбоо:
Өмнө судалсан агуулга
|
Одоо судлах агуулга
|
Цаашид судлах агуулга
|
Ø Программ хангамж
ангилал
Ø Техник хангамж
түүний үзүүлэлт
Ø Программ суулгах
Ø Файл шахах задлах
|
Ø Үйлдэлийн
дараалал Шугаман алгоритм
Ø
Салаалсан алгоритм
|
|
Үйлдэлийн дараалал
бүлэг сэдвийн цагчилсан хөтөлбөр
№
|
Хичээлийн сэдэв
|
Цаг
|
Тулгуур мэдлэг
|
Шинээр олгох мэдлэг
|
Хэрэглэг-дэхүүн
|
Бие даасан ажил
|
|
Ангид
|
Гэрт
|
||||||
1
|
Үйлдэлийн дараалал, Шугаман алгоритм
|
80
мин
|
Програм нь
компьютер биелэхээр түүнд ойлгомжтойгоор бичигдсэн үйлдлийн дараалал болохыг
ойлгох,
Үйлдэлийн
дарааллыг үгээр илэрхийлэх
|
Аливаа үйлдэл
гүйцэтгэх дарааллыг гүйцэтгэгчид ойлгомжтой, тодорхой, нэгэн утгатайгаар
тодорхойлж өгсөнийг үйлдэлийн дараал буюу алгоритм гэнэ.
|
Даалгаврыг үнэлэх шалгуур хуудас өгөх, Сурах бичиг
Бал
|
Номон дээрх дасгал ажиллах
|
Анги дээрх дуусгаагүй зүйлээ гүйцээх нэмэлт даалгавар
гүйцэтгэх
|
2
|
Салаалсан алгоритм
|
80
мин
|
Програм нь
компьютер биелэхээр түүнд ойлгомжтойгоор бичигдсэн үйлдлийн дараалал болохыг
ойлгох,
Үйлдэлийн
дарааллыг үгээр илэрхийлэх
|
Нөхцөлөөс хамааран хийх үйлдэлээ сонгон хэрэгжүүлдэг
алгоритмыг салаалсан алгоритм гэнэ.
|
Даалгаврыг үнэлэх шалгуур хуудас өгөх, Сурах бичиг
Бал
|
Номон дээрх дасгал ажиллах
|
Анги дээрх дуусгаагүй зүйлээ гүйцээх нэмэлт даалгавар
гүйцэтгэх
|
5
|
Үнэлгээ
|
Алгоритм бүлэг сэдвийн үнэлгээг
хийхдээ үйлдлийн дараалал буюу хялбар алгоритм бичих, түүнийг биелүүлэх, үр дүнг тооцоолох
эзэмшсэн чадварын түвшинтэй уялдуулан үнэлнэ. Энэхүү бүлэг сэдэв нь агуулгын хувьд дараагийн
ангиудад гүнзгийрч үргэлжлэх тул багш алгоритмын анхны ойлголтыг энгийн боловч цэгцтэй зөв
өгөхөд анхаарах хэрэгтэй.
Сэдвийн хүрээнд авч буй жишээг
математикийн хичээлийн хоцрогдолтой, математик сэтгэлгээ сул сурагчдын хувьд ялгаатай
байдлыг бий болгохгүй байхаар сонгоход анхаарч аль болохоор энгийн, бүгдэд ойлгомжтой
байхаар сонгон авах нь чухал. Үүнд даалгаврыг ялгаатай түвшингүүдэд боловсруулан ашиглах замаар
ажлын хуудас бэлтгэн шийдэж болно.
Ажлын хуудсыг бэлтгэхдээ
сурагчдын алгоритмын талаарх мэдлэг, чадварыг гүнзгийрүүлэх,
алгоритмын сэтгэлгээг
хөгжүүлэхэд анхаарч хэт хүнд биш хялбар бодлого, алгоритмтай олон талаас нь ажиллах, шинжлэх, биелүүлж
үр дүнг тооцоолох, алгоритмыг бага зэрэг өөрчлөн ажиллах гэх мэтээр алгоритмын мөн чанарыг
ойлгох, ухаарах, хялбар алгоритм зохиох чадварт суралцахад чиглүүлэн боловсруулах нь
зүйтэй. Жишээлбэл, Ажлынхуудас 2-ыг үзнэ
|
No comments:
Post a Comment